úterý 15. března 2016

Co číst? :)


Zdravím!

Dlouho jsem přemýšlela o tom, jaký článek bych mohla napsat. Hodně myšlenek jsem napsala a hned je vymazala, zkrátka se mi to nelíbilo a nebylo v nich nic, co byste si mohli po přečetní odnést. V Sobotu jsem měla chuť napsat článek, ale nejdřív jsem musela přijít na téma, které by mohlo malinko zaujmout a pak mě to trklo.. Co kdybych každý týden nebo dva týdny vydávala články, kde bych popisovala můj názor na 5 TOP produktů. Ať už to bude jídlo, nebo jakákoliv věc. Takže vlastně jako první bych chtěla začít mojí nejbližší činností a tou jsou knihy.. 
Knihy jsou příjemnou věcí s kterou se prostě odpoutáte od společnosti. Od problémů a čehokoliv negativního. Já si svojí lásku ke knihám našla už na základní škole, kde jsem od románu Lenky Lanczové skončila ke knihám, které čtu dnes. Hodně se setkávám s lidmi, kteří tvrdí, že je knihy číst nebaví. Samozřejmě to beru, ale znám také spoustu lidí, kteří tvrdili to samé a pak narazili na druhy knih, které je velmi bavily. Takže vlastně můj názor je, že každý člověk si musí najít určitý druh a žánr. Myslím, že se rovnou vrhneme na to. Vybrala jsem knihy, které jsou populární v této době a které se velmi dobře čtou. Nevím přesně jestli jsou mé nejoblíbenější, ale mám je ráda a myslím, že spoustu lidí také.
1. Všechny malé zázraky Začnu asi touhle knihou, kterou mi půjčila moje velmi blízká kamarádka Adrianka (Zdravím tímto). Ze začátku jsem vůbec netušila, co to je za knihu. Na internetu jsem si nacházela různé recenze, které mě přesvědčily do čtení knihy a rozhodně toho nelituji. Kniha je o klukovi Theodoru Linchovi, který má bipolární poruchu s kterou musí žít. Často přemýšlí o smrti, ale vždy si najde důvod proč sebevraždě zabránit . Nakonec potkává slečnu Violet, která mu dá do života jistou jiskru. Jak je známo, ale u bipolární poruchy člověk má střídavě jednou dobrou náladu a další den se zas třeba utápí v depresích. Tato porucha vede také k sebevraždám. Violet chce co nejrychleji odjet z města, protože vše, co ve městě potkává jí připomíná svojí zesnulou sestru. Když se tihle dva dají dohromady na neobyčejném místě, jako je střešní římsa, začne tím něco výjimečného. Začínají hledat krásy Indiany a postupně se zamilovávají. Kniha vás donutí přemýšlet o věcech, které jsou doopravdy důležité a o knize budete muset přemýšlet ještě pár dní po jejím přečtení. Tato kniha mě nadchla i přes smutný konec. 





2. Hvězdy nám nepřály Tato kniha je velmi populární a ani já nejsem výjimka, a tak se mi kniha líbila. Kniha byla zfilmována. Je to o dvou teenagerech - Hazel Grace Lancasterové a Augustu Watersovi. Potkávají se na smutném místě jako je podpůrná skupina. Hazel má rakovinu a Augustus se z ní zrovna vyléčil. Oba se samozřejmě do sebe zakoukají a i přes strach Hazel se stanou pár. John Green vás donutí si myslet o Augustu, že je to veliký gentleman do kterého se snad musí zamilovat každá žena a Hazel je tak inteligentní, že spoustu čtenářek by chtěla být alespoň z poloviny jako ona. Kniha má také smutný příběh, u kterého jsem uronila pár slz, ale rozhodně to stojí za přečtení. John Green je výjimečný spisovatel. Doporučuji si přečíst od něj knihu Papírová města a Příliš mnoho Kateřin.  
3. Hunger Games Knížku Hunger Games jsem přečetla poměrně rychle. Nikdy se mi moc nelíbili knihy tohoto typu, ale tato kniha mě velmi nadchla a určitě se zde najdou rozdíly mezi filmem a knihou. Myslím, že každý fanoušek Hunger games by si tuto triologii měl přečíst.


4. Love, Rosie Kniha Love Rosie je též zfilmovaná. Její obsah je však téměř úplné jiný, než film. V knize je spousta jiných rozdílů. O čem kniha a film vlastně jsou? O dvou nejlepších kamarádech, kteří se znají úplně od malička. Sdílí spolu nejlepší momenty v jejich životě. Jednou se na oslavě Rosie opije a políbí Alexe (toho kamaráda). Ona si to však nepamatuje a Alex jí to hodně dlouho nepoví. Alex se pak musí odstěhovat a Rosie jde na maturitní ples úplně s někým jiným. Nakonec se to tak zvrtne, že otěhotní a tím se zvrtnou všechny jejich plány. Po čas knihy se oba dva berou za někoho jiného, mají jiné vztahy a oddělené životy, ale přesto se milují. Nakonec to skončí dobře, ale přesto jsem byla naštvaná, že to dopadlo až tak pozdě. Já vím lepší pozdě než-li vůbec, ale i tak. Kniha je napsaná ve formě dopisů, emailů a různých zpráv. Je to zábavné čtení bez různých nezajímavých detailů.


                                             http://www.albatrosmedia.cz/s-laskou-rosie-d2.html

5. Malý princ Samozřejmě sem musím zařadit i velmi populárního Malého prince. Doufám, že tuto knihu všichni znáte. Knížka je o Malém princi, který cestuje po různých planetkách a poznává lidi a jejich vlastnosti. Nakonec narazí na Zemi. Učí se spoustu novým věcem. Knížka je starší a přesto velmi populární. Zajímavostí je, že byla napsána jak pro děti tak pro dospělé. Rozhodně tuto knihu doporučuji, protože si při přečtení uvědomíte spoustu věcí. Uvědomíte si, jak cenné je přátelství a společenské vztahy. Malého prince jako knihu vnímá člověk jinak v různých etapách života. Zkrátka děti ji vnímají jinak než dospělí (tak jako vlastně jako všechno ). Neříkám, že všechny tyto knihy jsou přímo nejlepší, co jsem kdy četla, ale velmi dobře se mi četly a mají něco do sebe.







Žádné komentáře:

Okomentovat